diumenge, 16 de setembre del 2012

Dades d'interés

Us fem una relació de coses pràctiques per aquells que s'estàn plantejar venir per aquí algún dia:

1. Mejar:
   - el menjar és molt mediterrani, es troben fruites, carn i peix com a casa facilment
    - pastís típic de Bled: milfulles amb nata i crema
    - truita és el plat típic
    - pel que li agradi l'embutit i els formatges no tindrà problemes es troben amb facilitat
    - Mercator es la linia de supermercats que trobaràs a cada un dels pobles d'aquest pais
    - també hi ha Spars i Lidls
    - es pot menjar de menu per menys de 10€

2. Paissatge:
   - kozolec: estructures de fusta típiques eslovenes per secar la llenya i el farratge dels animals
   - totes les cases tenen jardi, i flors penjades a les finestres
   - les cases estàn fetes principalment de fusta
   - els Alpes Julianos sempre t'acompanyaràn
   - pots descubrir tot tipus de fauna: vaques, ovelles, caballs, gallines ... (ideal per nens)

3. Punts ens contra:
   - fan pagar a molts parkins de llocs d'interés turistic (2-4 €)
   - certs camins de muntanya s'han de pagar (estàn pensats per anar amb talons!)
   - poques àrees de picnic i les que hi han no acostumen a estar senyalades

4. Punts a favor:
   - la higiene està present a tot arreu, lavabos en general molt correctes
   - els apartaments on ens hem allotjar eren molt nets
   - als carrers no hi ha un sol paper a terra
   - hi han papereres per tot arreu
   - és un país absolutament concienciat amb el reciclatge cada casa te 4 contenidors de mitja
   - dispossen d'una brigada de neteja al mig del bosc
   - en arribar al pais pots comprar una vinyeta que es col·loca al cotxe i així no has de parar als peatges
   - l'estat de les carreteres és molt bo, hi ha molts equips de millora de la xarxa viaria
   - bones indicacions
   - wifi obert a molts llocs, al carrer, restaurants, cafeteries ...
   - nivell d'anglès alt a tota la població (des de qui es dedica al turisme fins la senyora del forn de pa)
   - la temperatura (al mes de setembre) és ideal, primaveral


1 comentari:

  1. A mi me ha agradat moltíssim, jo vull anar-hi
    Moltes moltes gràcies a los 3, ha sigut una mostra molt bona del pais

    ResponElimina