dijous, 30 d’agost del 2012

Eslovènia.... dades


Doncs bé, del proper dia 2 al 16 de Setembre, estarem passejant tranquilament per un país que pel que ens han explicat fa pinta de ser molt verd, molt tranquil, amb gent amable i amb poc turisme.

Els llocs més macos per visitar, són un parell de coves molt espectaculars, una capital amb un centre històric maco i una parc natural (Triglav) amb moltes atraccions paissatgístiques: Llacs, cascades, passarel·les, miradors, óssos (que exporten al pirineu), ports de muntanya espectaculars, ....

Eslovènia de moment és República..... com la futura república catalana!

La República d'Eslovènia (Slovenija en eslovè) és un país de l'Europa central i des de 2004 un estat membre de la Unió Europea. Limita amb Itàlia a l'oest, amb el mar Adriàtic al sud-oest, amb Croàcia al sud i a l'est, amb Hongria al nord-est i amb Àustria al nord.

Té una població de 2.009.000 habitants. Prop de 400.000 eslovens viuen a fora del país, principalment a Itàlia, Àustria i els Estats Units.

Té més de 20.000 Km2,  per uns 32.000 de Catalunya, per això farem nit a 2 ubicacions diferents, camp base a Bovec 4 nits, i a Bled 10 nits més.

L'actual Eslovènia es va formar el 25 de juny de 1991 després d'independitzar-se de Iugoslàvia, després d'un breu conflicte armat anomenat Guerra d'Eslovènia que la va oposar a l'exèrcit de l'antiga federació.
El 2004 va unir-se a la Unió Europea. Des de 2009 forma part de l'eurozona, l'àrea Schengen, el Consell d'Europa i està en procés de formar part de la OCDE.

Els personatges més coneguts són el Lorbek i el mig olesà Lackovic..... és a dir, poca cosa..... si algun listillo vol anar de guays, que faci alguna aportació.

Així que prepareu-vos que l'Oriol va molt fort i promet moltes emocions!!!

El perquè de tot plegat


Bé, l'any passat veu poder descansar del nostre bloc estiuenc, degut al naixament de l'Oriol, però aquest any..... tornem a l'atac!!!!!
Hem decidit marxar al Setembre, així no teniu l'excusa de que esteu de vacances per no veure el Bloc!
I aquest cop toca un altre tipus de destí bastant diferent al que us teniem acostumats, però que amb la presència del super Oriol pot ser encara més entretingut!
El perquè del nom del Bloc: eeeeeeeeeeslovenia!
El crit de guerra de l'Oriol és "eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee""eeeeeeeee", i així es pot estar hores i hores.
I adjuntant el seu crit de guerra amb el país on anem...... doncs ha sortit el nom. A ell està clar que li agrada molt el nom del bloc, només heu de veure el video!