dijous, 30 d’agost del 2012
Eslovènia.... dades
Doncs bé, del proper dia 2 al 16 de Setembre, estarem passejant tranquilament per un país que pel que ens han explicat fa pinta de ser molt verd, molt tranquil, amb gent amable i amb poc turisme.
Els llocs més macos per visitar, són un parell de coves molt espectaculars, una capital amb un centre històric maco i una parc natural (Triglav) amb moltes atraccions paissatgístiques: Llacs, cascades, passarel·les, miradors, óssos (que exporten al pirineu), ports de muntanya espectaculars, ....
Eslovènia de moment és República..... com la futura república catalana!
La República d'Eslovènia (Slovenija en eslovè) és un país de l'Europa central i des de 2004 un estat membre de la Unió Europea. Limita amb Itàlia a l'oest, amb el mar Adriàtic al sud-oest, amb Croàcia al sud i a l'est, amb Hongria al nord-est i amb Àustria al nord.
Té una població de 2.009.000 habitants. Prop de 400.000 eslovens viuen a fora del país, principalment a Itàlia, Àustria i els Estats Units.
Té més de 20.000 Km2, per uns 32.000 de Catalunya, per això farem nit a 2 ubicacions diferents, camp base a Bovec 4 nits, i a Bled 10 nits més.
L'actual Eslovènia es va formar el 25 de juny de 1991 després d'independitzar-se de Iugoslàvia, després d'un breu conflicte armat anomenat Guerra d'Eslovènia que la va oposar a l'exèrcit de l'antiga federació.
El 2004 va unir-se a la Unió Europea. Des de 2009 forma part de l'eurozona, l'àrea Schengen, el Consell d'Europa i està en procés de formar part de la OCDE.
Els personatges més coneguts són el Lorbek i el mig olesà Lackovic..... és a dir, poca cosa..... si algun listillo vol anar de guays, que faci alguna aportació.
Així que prepareu-vos que l'Oriol va molt fort i promet moltes emocions!!!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Poca feinaaa...
ResponEliminaEspi
Marc, estic molt decebuda perquè pensava que series el primer en anar a la marxa per la independència... i estic morta d'enveja per aquest viatge que fareu. Sort que la Cinta em tindrà ben distreta i que podré viatjar a través del vostre blog. Bon viatge!
ResponEliminaMontse&Cinta
bon viatge!!! la montse te raó, pensava k estaries davant la manifestació hehehe
ResponEliminadisfruteu moltissim!!!!
un petonas dd terres gironines
Fen patria eh!!!!
ResponEliminaque te vaya bonito..........!! ojo amb el aju!! tu ja saps!!jjejeej
ResponElimina